6 Ocak 2015 Salı

Puzzle yap Puzzled ol ^_^

Selamlar herkese :))
Boş durmayı sevmeyen, kendine yeni yeni uğraşlar bulmak isteyen insanlara şiddetle tavsiye ediyorum :) "Aman efendim, ben uğraşamam, başına oturup onu bitirmek için gereken sabrı gösteremem" gibi tepkiler veriyor olabilirsiniz ama denemeden bilemezsiniz. Benzer tepkileri veren arkadaşlarımın bir kısmı şuan puzzle müdavimi :))
Bunlar çok severek yaptığım puzzleların başlıcaları :)


Puzzle yapmak gerçekten sabır işi, tez canlı her şeyden kolayca sıkılan insanlara uygun olduğunu düşünmüyorum :) Benim için bazen bir parçayı yerleştırmek bile uzun zaman alabiliyor, 1000 lik puzzleı bir ayda da yaptığım oluyor, 6 aya yaydığım da :)
Puzzle yaparken herkesin kendi stratejisi olabilir ama genel geçer olan, benim de önereceğim stratejileri paylaşmak istiyorum. Ben puzzle yapmaya 1000 parçalı olanlardan başladım, kendinize güvenmiyorsanız 500 parçalık olanlardan başlayabilirsiniz. Renk olarak da birbirinden kolayca ayırabileceğiniz renklerden oluşan puzzle ları seçebilirsiniz. Basit temalı puzzle deniyor bunlara, renkleri gruplamak ve böylece parçaları yerleştirmek bu tür puzzle larda daha kolay bana göre.

Nasıl mı puzzle yapıyorum ??
*Öncelikle bir adet orta kalınlıkta mukavva kartonu alıyorum. Puzzle halısı da aldım; lakin hiç sevmedim, şahsen tavsiye etmiyorum :)
*Puzzle a kenardan başlıyorum, kenar parçalarını ayırmak ve çerçeveyi oluşturmak daha kolay oluyor, hemencecik motive oluveriyorum :
*Daha sonra renklere göre gruplandırıyorum parçaları, ne kadar sağlıklı gruplama olursa o oranda da başarı  oluyor :)
*Daha sonra da parçaları kolaylıkla yerleştiriyorum :) Bu kolay yerleştirme 6 aya kadar da uzayabilir:)
*Tüm parçaları bitirdikten sonra mukavvasından hareket ettirmeden Puzzle Fix ile yapıştırıyorum, yapıştırması da gayet kolay.
*Ertesi gün de çerçevelettirip asıyorum duvara şıkır şıkır, c'est ça :)

Yaklaşık 1 senedir beklettiğim puzzle ımı yapıyorum- Osman Hamdi Bey 'Kaplumbağa Terbiyecisi". Henüz 2000'lik puzzle yapmaya cesaret edemedim :)


Mutlu edin, mutlu kalın :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder