9 Ocak 2015 Cuma

Narnia Günlükleri (Chronicles of Narnia) ^_^

Merhabaa :))
Hava güneşli, etraf kar örtüsüne bürünmüş ve ben mutluyum :)) Film arşivine bakınca en son sevdiğim film serilerinden olan Narnia Günlükleri'yle karşılaştım ve biraz bu filmlerden bahsetmek istiyorum.
Aslında "Narnia Günlükleri"  C.S.Lewis tarafından cocuklar için 1949-1954 yılları arasında yazılan fantastik bir roman serisiymiş. Film de bu serinin ilk kitabından uyarlanmış. "Narnia", iyi ve kötünün birbiriyle savaştığı, sihirli güçlerin bulunduğu, hayvanların konuşabildiği fantastik bir yer olarak tasvir ediliyor. Serinin ilk filmi "Aslan, Cadı. Dolap" 2005 yılında çekilmiş. Ben bu filmi geçen sene keşfettim, neden bu kadar geç kaldım bilemiyorum; ama geç de olsa keşfettiğim için inanılmaz mutluyum. Geçen sene okulda öğrencilerle film izlemek için arkadaşım bu serinin birinci filmini getirmişti, izlerken inanılmaz heyecan duydum. İzlememe vesile olan arkadaşıma çok teşekkür ediyorum, etrafımda bana farklı şeyler katan insanlar olması harika bir şey :)
Serinin ikinci filmi "Prens Kaspiyan" ve üçüncü filmi ise "Şafak Yıldızının Yolculuğu". Bu üçüncü filmi diğerleri kadar sevmedim, bu filmde bazı karakterler çıkıp yerine yeni bir karakter giriyor. Oldukça muazzam bir bütçe ile hazırlanmış ama beklentileri karşılayamadı bence.
Filmde "Lucy" adlı karakter benim favorilerimden, çok tatlı ve zeki bir çocuk, mıncırasım gelir benim onu. Seri sonunda karşınıza kocaman bir kız olarak çıkıyor.

‘Harry Potter’ kitaplarını yazarken ‘Narnia Günlükleri’ kitaplarından esinlendim.” [J.K. Rowling]

 Seriyi izlerken karşınıza bol bol kurgusal ve mitolojik karakterler çıkıyor. Bunlardan en dikkat çeken ve benim  asil bulduğum  "sentor"lerdir. Bunlar yarı insan yarı at görünümlü savaşçı bir kavim.


Ve ta ta ta tam benim favori karakterim "Aslan". Filmi İngilizce olarak izlediğimde aslan karakterine "Aslan" diye hitap edildiğini duyunca başta şaşırdım yanlış anladım sandım, tekrar izlediğimde yanılmadığı gördüm :) Karakter orjinalinde de "aslan " hatta " Aslan the lion" diye geçiyormuş kitapta.Harika muazzam bir karakter, bayıldım, çok sevdim, hani hayvan olsam aşık olurdum :))
O kadar duygusal filmde genel olarak ağlayamayan ben Aslan'ın ölüm sahnesinde gözyaşı dökmüştüm :)) 



"Harry Potter, Hobbit, Yüzüklerin Efendisi" tarzı filmlerden hoşlanıyorsanız, izlemeniz gereken muazzam bir seri.

Esen kalın, efenim :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder