3 Ocak 2015 Cumartesi

Doğadan Gelen Sağlık ^_^

Merhaba,
'Doğadan Gelen Sağlık' yeterince çarpıcı bir başlık olmuştur umarım :)) Kendi kullandığım ve faydasını gördüğüm bir kaç bitkisel yağdan bahsetmek istiyorum. 3 sene önce uzun saçımdan sıkılıp omuzlarıma kadar kestirme gafletinde bulundum. Aslında o zamanlar çok severek kestirmiştim, aslında severek de kullandım. Ama bir süre sonra uzun saçın daha çekici ve kadınsı olduğunu fark ettim ve saçımı uzatma maratonuna girdim :) Hiç bir müdahale olmadan normal seyrinde baktım yeterince çabuk uzamıyor, ben de doğanın nimetlerinden faydalanmaya karar verdim :) Haftada bir defa badem yağı maskesi, bir defa da saç bakım yağı maskesi yaptım. Pazar günleri benim bakım günüm oldu, o gün bu gündür :) Badem yağını saçımın her yerine sürüp en az 1-2 saat kafamda beklettikten sonra duşta yıkıyordum. Badem yağının tek başına bir faydası olmadığı söyleniyor. Bunun üzerinde ben de saç bakım yağıyla birlikte kullanıyordum, çarşamba günlerim de saç bakım yağı günümdür :)  Bir ay sonra ancak fark ettim saçlarım uzamış, c'est ça ! Saçlarımın kalınlığında çok fazla bir değişiklik olmadı, ama gayet iyi uzuyor, dökülmesi azaldı.


Tabi konunun uzmanı olmadığım için sadece kişisel tecrübelerimi paylaşıyorum, bu tarz şeyler kişiden kişiye göre değişir, herkese aynı etkiyi göstermeyebilir. Bu aralar da "çam terebentin" olayına girdim. Şampuanıma ( bioblas kullanıyorum) 400ml ye 30-40 damla kadar damlatıyorum, tabi ki harika bir kokusu yok ama seviyorum ben, kendimi organik ve sağlıklı hissediyorum, hihi :)
Cildim için de 'kayısı yağı' kullanıyorum.  Nemli pamuğa birkaç damla kayısı yağı damlatıp, cildime sürüyorum. Cildi parlaklaştırdığı, sivilcelere savaş açtığı ve cildi nemlendirdiği söyleniyor. Başka neler mi yapar:
  • Evde cilt bakımı yaparken bir iki damla kayısı yağı eklemeniz cildiniz elastikiyetinin artmasını sağlar.
  • Kayısı yağı masaj salonlarında en çok tercih edilen yağdır. Cildi yumuşatır ve cildin ihtiyacı olan nemi sağlar.
  • Kayısı yağı cilt renginin tonunu dengeler.
  • Güneşe çıkmadan sürülen kayısı yağı güneş ışınlarına karşı korur.
  • Kayısı yağı cildinizi korur dışarıdan gelecek zararlara karşı cilde kalkan görevi görür.
  • Kayısı yağı E vitamini açısından da zengindir.
  • Cildiniz hassas ve alerjik yapıya sahipse kayısı yağı cildinizi korur.
  • Kayısı yağı egzama ve dermatit gibi cilt sorunlarına iyi gelir.
  • Kayısı yağı oluşan kırışıklıkların ve ciltte bulunan ince çizgilerin görünümü azaltır. Nemlendirmesi kırışıklığı önler.
Herkese sağlıklı günler, pırıl pırıl parlayan uzun saçlar, nemli ciltler ve ışıldayan bakışlar diliyorum- başlığa uygun bir kapanış oldu :) Mutlu edin, mutlu kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder