2 Şubat 2015 Pazartesi

Orta Doğu Sineması- Majid Majidi ^_^

Yazdan kalma güzel bir Şubat gününden merhabaaaa,
Yazdan beri Orta Doğu Sinemasına ilgi duyuyorum ve sizle de paylaşmak istedim. Farklı şeylere ve kültürlere oldukça meraklıyım ve harika filmler izleme fırsatım oldu.
Orta Doğu sinemasında en çok sevdiğim yapımcılardan olan Majid Majidi filmlerinden en cok sevdiklerimden bahsetmek istiyorum.

 İzlediğim ilk film "Cennetin Çocukları" oldu. TRT'de öylesine denk gelmiştim ve iyi ki de denk gelmişim diyorum. Zaman zaman eğlenip zaman zaman gözlerim dolarak izlediğim film Ali ve Zehra adlı iki kardeşin öyküsü anlatılıyor. Masumiyet, kader, yoksulluk, naiflik ve küçük şeylerle mutlu olmanın hikayesi var burada.
Film 1998 yılında Yabancı Dilde En İyi Film Akademi Ödülü'ne aday gösterilmişti (Bu ödüle aday gösterilen ilk İran filmi olmuştur). Ancak bu ödülü Roberto Benigni'nin yönettiği İtalyan filmi Hayat Güzeldir'e (Life Is Beautiful) kaptırdı. İran dışındaki ilk gösteriminin yapıldığı Montréal Film Festivali'nde ise FIPRESCI ödülü dahil 4 ödül kazandı. Film çeşitli yarışma ve festivallerde toplam 10 ödül kazandı.





Majid Majidi'nin bir diğer filmi olan "Serçelerin Şarkısı"(The Song Of Sparrows) izlenmeye değer. 2008 yapımı, dram ve komedi ağırlıklı İran filmi. İbrahim Tatlıses'in şarkılarını duyduğum zaman çok şaşırmış, gülmeden edememiştim :)) "Halaoğlu" tarzı Türkçe terimlerinin olması da nedense samimi gelmişti bana.Köyde yaşayan bir ailenin hikayesinin anlatıldığı samimi bir film bence. Filmdeki Azeri türküyü sevmiştim. ( https://www.youtube.com/watch?v=OuHAo5KkmLI)




"Cennetin Rengi" Majid Majidi yapımı olan bir diğer İran filmi. Film simsiyah bir ekranla başlıyor, bu da gözü görmeyen Mohammed ile empati kurmamızı sağlıyor.Bir çok duyguyu aynı anda yaşamamızı sağlayan hüzün dolu bir film.. Dünyaya yeni bir bakış açısıyla bakmamı sağladı, zaman zaman Mohammed'in isyanlarıyla isyan ettim, boğazim düğümlendi. Mohammed'in görmeyen gözleriyle dünyaya baktım bu  filmle, dağlara, kuşlara, çiçekleree..Ben gibi basit, naif, masum insan hikayelerini izlemeyi seviyorsanız kaçırmayın derim,




"Baran" 2001 İran yapımı Montreal Film Festivali en iyi film ödülü sahibi olan, "Cennetin Çocukları" ile Oscar adayı olmuş yönetmen Majid Majidi'den harika bir film bence. Dönemin sosyal, siyasal ve kültürel yapısı hakkında oldukça fikir veriyor film. Sovyet zulmündeki bir kısım Afgan halkı, İran'a göç etmek zorunda kalıyor. İran'da çalışma izni bile alamayan,  Afgan mültecileri, bu memlekette büyük zorluklar altında çalışmak ve yaşamak zorunda kalıyor. Rahmat ve  Latif arasında geçen naif, duygusal bir aşk hikayesi. Rahmat ( Baran) babasının inşaattan düşüp sakatlanması sonucu erkek kılığına girip inşaatta çalışmaya başlıyor ve olaylar bu andan itibaren gelişiyor. 




Dünyaya yeni bir gözle bakmak isteyen insanlara tavsiye ediyorum bu filmleri...

Mutlu kalın ^_^


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder